|
Exporteren vanuit Intramed
Als ik boekjaren boekhoudkundig afsluit en archiveer, heeft dit gevolgen voor de benchmarkperiode?
Indien u binnen Intramed uw boekjaren afsluit en NIET opschoont dan zal dit geen gevolgen hebben voor de volledigheid. De gegevens van voorgaande afgesloten jaren zullen aanwezig zijn in uw huidige administratie.
Als ik boekjaren boekhoudkundig afsluit, WEL opschoon en archiveer, heeft dit gevolgen voor de benchmarkperiode?
Indien u de afgesloten jaren ook heeft opgeschoond, dan zijn gegevens mogelijk niet meer
volledig. U zult dan de export vanuit het desbetreffende archief moeten uitvoeren.
Moet ik oudere jaren altijd vanuit archieven exporteren?
Nee dat hoeft niet als u de jaren NOOIT opschoont nadat u boekjaren afsluit.
In de huidige administratie zullen alle gegevens van voorgaande jaren aanwezig zijn.
U kunt vanuit de huidige administratie waarin u werkt voor elk jaar wat u wilt uploaden,
de export opnieuw doen d.m.v. aanpassen jaartal.
Indien u WEL de jaren heeft opgeschoond, dan zult u voor elk opgeschoonde jaar de
export vanuit het archief moeten maken voor een volledige weergave op het dashboard.
Voor elk archief geldt dan 1 upload van het betreffende jaar.
Hoe kan ik de boekjaren voortaan afsluiten zonder op te schonen?
Via [Systeem] [Archief] [ Jaar afsluiten..] kunt u de boekjaren afsluiten. De vraag die na afsluiten komt zult u moeten beantwoorden met 'Nee'. Zie afbeelding:
Hoe kan ik zien of ik jaren afgesloten heb?
Via menu [Systeem] [Organisatie] [Systeemgegevens], Tabblad '1. Algemeen' kunt u zien
in welk boekjaar u werkt.
Hoe kan ik vanuit mijn archief gegevens exporteren?
Dit zal op kort termijn mogelijk gemaakt gaan worden in de versie 6.5. Uiteraard stellen we u op de hoogte zodra de versie 6.5 uitkomt. Houdt u vooral de berichtendienst in de gaten hiervoor. Indien u vanaf nu jaren niet meer opschoont, zult u altijd per jaar de volledige gegevens kunnen exporteren vanuit één en dezelfde administratie.
Ik kan mijn archief niet in, wat doe ik verkeerd?
Bij elke update van Intramed dient u de archieven ook te openen en te converteren naar de
nieuwste versie. Deze worden niet automatisch geüpdatet. Mogelijk heeft u de archieven
langere tijd niet ingezien en daarom dus ook niet geconverteerd. De conversiestap zal dan te
groot zijn naar de nieuwste versie. De helpdesk kan uw archief converteren. U zult sowieso
de archieven moeten updaten omdat uw administratie bewaard moet blijven en omdat u exports wilt maken over mogelijk oudere jaren.
Ik log in in mijn archief met mijn inloggegevens en deze blijken niet juist?
Misschien heeft u door de jaren heen uw gebruikersnaam en wachtwoord gewijzigd in uw medewerkerskaart voor het inloggen in uw administratie. Ten tijde van het archiveren worden de inloggegevens vastgelegd die toen ingesteld waren. Bij het wijzigen van inloggegevens worden deze niet in alle archieven aangepast. De helpdesk kan u daarbij helpen.
Terug
| |